Skip to main content

What is the point of Design & Technology education in England?

Dr. Alison Hardy, Nottingham Trent University, Secondary Design and Technology Education

In our study we examined the different values people attributed to the subject design and technology (D&T) in England. These values were compared with two sections of the English National Curriculum for design and technology: firstly, the overarching aims, and secondly the purpose and aims of design and technology. Furthermore the values origins and their potential consequences on the subject's relevance to a 21st Century education were analyzed. In the seminar this study and "design fiction" as a pedagogical approach will be presented and discussed.

Das Forschungskolloquium ist eine gemeinsame Veranstaltung der Professur Didaktik des Sachunterrichts und ihre Disziplinen (Institut Primarstufe), der Professur Naturwissenschaftsdidaktik und ihre Disziplinen (Institut Sekundarstufe I und II) und des Zentrums Naturwissenschafts- und Technikdidaktik (Institut Forschung und Entwicklung).

Im Anschluss an die Kolloquien sind alle herzlich zu einem Apéro eingeladen.

Datum und Zeit

10.12.2018 16:15 - 17:45 iCal

Ort

Fachhochschule Nordwestschweiz
FHNW Campus Muttenz
Pädagogische Hochschule
Hofackerstrasse 30
4132 Muttenz

Raum: 8. Stock, 08.N.01

Veranstalter

Pädagogische Hochschule

Kosten

Eintritt frei

Diese Seite teilen: