Skip to main content

Dr. Simone Griesser

Dr. Simone Griesser

Dr. Simone Griesser

Tätigkeit an der FHNW

Funktion
Senior Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Marktangebote und Konsumentscheidungen an der Hochschule für Angewandte Psychologie FHNW

Forschungsschwerpunkte

Simone Griesser interessiert sich wie Konsumenten Technologie verwenden, wie Technologie Konsumentenverhalten verändert und wie die von der Digitalisierung erzeugten Daten für die Erkenntnisgewinnung genutzt werden können. Sie interessiert sich auch wo die Grenzen des digitalen Konsums liegen sowie deren Auswirkung auf Unternehmen und Gesellschaft. Momentan beschäftigt sich Simone Griesser konkret mit folgendem:

  • Inhaltliche Analyse von Sprachdaten von sozialen Medien, Chatbots oder E-Mails hinsichtlich psychologischer Distanz, Sentiment, emotionaler Intensität, und Dominanz (natural language processing)
  • Analyse sprachlicher Übereinstimmung innerhalb der Kommunikation (linguistic matching)
  • Analyse der Markenwahrnehmung aus Sicht aktueller und potenzieller Kunden
  • Konsumentenmotive
  • Konsumentenerlebnisse und Co-creation (Customer Experience)

Profil

Konferenzen, Publikationen und Projekte

Vorträge an Konferenzen

Griesser, S.E., Wang, Q., Hills, T.T. (2019) The Psychological Distance of Brands, American Marketing Association Consumer Behaviour Special Interest conference, Berne, Switzerland

Griesser, S.E., Gupta, N. (2019) Triangulated sentiment analysis of tweets for Social CRM, Swiss Data Science, Berne, Switzerland

Griesser, S.E., Wang, Q., Hills, T.T. (2017) Communication style mismatch on Twitter and Facebook: how luxury brands fail to communicate their desirability and exclusivity, Association for Consumer Research conference (ACR), San Diego, United States of America

Wang, Q., Morhart, F., Griesser, S.E. (2017) The luxury brand consumption experience in the digital era, ACR San Diego, United States of America

Griesser, S.E., Wang, Q., Hills, T.T. (2017) Linguistic analysis of luxury brand communication on Twitter and Facebook: failed luxuriousness? Luxury and Innovation Hub, [https://www.wbs.ac.uk/events/view/5270] London, United Kingdom

Griesser, S.E., Wang, Q. Hills, T.T. (2017) The effect of the level of construal on consumer evaluation of luxury brands: a processing fluency perspective, JAMS Thought Leaders’ conference on Marketing Strategy in Digital, Data-Rich, and Developing Market Environment, Beijing, China

Griesser, S.E., Wang, Q., Hills, T.T. (2016) When to focus on the detail and when on the big picture: psychological distance of utilitarian vs luxury products and services, European Marketing Academy conference (EMAC), Oslo, Norway

Griesser, S.E., Wang, Q. Hills, T.T. (2016) Mismatch of communication styles on Twitter: how luxury brands fail to communicate their desirability and exclusivity, Midlands Regional Doctoral Colloquium, Aston University, Birmingham, United Kingdom

Griesser, S.E., Wang, Q., Hills, T.T. (2016) Consumer Perception of Utilitarian vs. Luxury Products and Services on the Basis of Psychological Distance, Warwick University Postgraduate Research Showcase, Coventry, United Kingdom

Griesser, S.E., Wang, Q. Hills, T.T. (2016) When to focus on the detail and when on the big picture: psychological distance of utilitarian vs luxury products and experiences, Social Cognition stream at the Society for Personality and Social Psychology conference, San Diego, United States of America

Hochschule für Angewandte Psychologie FHNW

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW Hochschule für Angewandte Psychologie Empfang Riggenbachstrasse 16 4600 Olten
Diese Seite teilen: