Skip to main content

Digital Identities

How do we remain relevant to our audiences? A 2-day workshop exploring the convergence of digital storytelling and inclusion at the Institute Arts and Design Education (IADE) vom 15. - 16. February 2023

Eckdaten

ECTS-Punkte
1 ECTS
Nächster Start
15. Febuary 2023
Dauer
2 Days
Anmeldeschluss
31.01.2023
Unterrichtssprache
Englisch
Ort
Basel
Preis
Ab CHF 600.– (siehe Gebühren)
Studienvariante
Vollzeit

With the ever-expanding choice of formats for multiplatform storytelling, many of us are asking the questions - do we have a worthwhile story to tell? Are our audiences interested in what we have to say? And how do we capture their attention and turn it into impact? This is the focus of Digital Identities Basel, a 2-day workshop to learn how to build and sustain a community through participatory storytelling.

Digital Identities workshops have traveled to 13 countries, hosted by organizations such as The Guardian and Google. Participants represent leading cultural and media organizations such as Rijksmuseum (The Netherlands), Tate (UK), Nordiska museet (Sweden), BBC and Deutsche Welle (Germany). This is the first Digital Identities workshop in Switzerland.

Institut Vermittlung von Kunst und Design (IADE)

Kunst, Design und deren Vermittlung eröffnen neue Perspektiven, die Welt wahrzunehmen und zu gestalten. Das Lernen in Kunst und Design ist geprägt durch die intensive Erfahrung der Selbstwirksamkeit und den Umgang mit differenten Zusammenhängen.

zur Institutsseite

Institut Vermittlung von Kunst und Design (IADE)

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW Hochschule für Gestaltung und Kunst Institut Vermittlung von Kunst und Design (IADE) Ateliergebäude: A 1.18 Oslo-Strasse 3 4142 Münchenstein b. Basel
Diese Seite teilen: