Skip to main content

Reading Assessment

Do you teach reading or just do it? In this course teachers will reflect on reading competence and its assessment in light of the ALP. There will be opportunities to try out new methods, activities and tools for teaching and assessing reading.

Eckdaten

Abschluss
Teilnahmebestätigung
Unterrichtssprache
Deutsch

What is involved in the skill of reading and how can teachers help their students become better readers? How can we use the course book and other materials to help students achieve the reading objectives in the ALP? And finally, how do we test and assess students’ reading skill in order to determine if they are making progress and to find out in what areas they need more input and practice? This course will provide an overview using many practical examples and authentic materials while encouraging teachers to focus on formative assessment.

Zielpublikum

Lehrpersonen Zyklus 3

Bemerkung

Sie interessieren sich für ein Angebot, welches einen Bezug zur Jahresreihe «Im Fokus 2022: Be-Urteilen» aufweist. Sie sind ebenfalls herzlich eingeladen zur Auftaktveranstaltung: Montag, 28. Februar 2022, 18:00 Uhr im Campus Brugg-Windisch. Weitere Informationen und Anmeldung siehe hier: www.fhnw.ch/wbph-im-fokus.

Preis

CHF 252.00

Finanzierung

AG: 100% Kanton (A), SO: 50% Kanton / 50% Gemeinde (B)
Erläuterung zur Finanzierung

Kursleitung

Wendy Swanson, Dr., Lehrerin Sekundarstufe I

Anmeldung

Standort

Institut Weiterbildung und Beratung, Brugg-Windisch

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW Pädagogische Hochschule Institut Weiterbildung und Beratung, Raum 6.2B03 Bahnhofstrasse 6 5210 Windisch
Diese Seite teilen: