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      Analog Sensitivities in a Digital World: MARIE LUEDER

      Analog Sensitivities in a Digital World: MARIE LUEDER

      Durch die rasche Entwicklung im Bereich 3D, Motion Design und zunehmend einfacheren Interfaces, eröffnet sich ein neuer Zugang zu digitalen Arbeitsweisen und es entstehen Anwendungsmöglichkeiten in unterschiedlichen Gestaltungsbereichen.

      Viele verschiedene Entwurfsprogramme wurden in letzter Zeit marktfähig. 3D-Visualisierung und Animation wird im Bereich der Kunst, der Musik und im Design angewendet. Immer mehr gilt dies auch für den Entwurfsprozess in der Mode und deren Kommunikation.

      Ob die neuen digitalen Arbeitsweisen auch die analoge Sensitivität, künstlerische Eigenständigkeit vielfältige Formensprache im Entwurf fördern, fragen wir nach. Inwiefern beeinflussen die 3D Programme die Designsprache und welche Optionen gibt es, diese in Bezug auf Ästhetik flexibel und differenziert anzuwenden?
      Am Institut Digital Communication Environments beschäftigen wir uns sowohl mit Analogen als auch mit Digitalen Entwurfs-Methoden. Die kritische Auseinandersetzung mit den uns angebotenen Werkzeugen ist von hohem Interesse.

      Am 6. Oktober um 17:15 Uhr ist MARIE LUEDER im Rahmen von Analog Sensitivities in a Digital World für eine Online-Lecture zu Gast am IDCE. Der Zoom-Link wird jeweils kurz vor der Veranstaltung auf Instagram oder hier angegeben.

      “Fully transparent and in a state of re-thinking, wanting to be vulnerable and present, LUEDER is looking towards the unforeseen future and to equip the wearer for our collective journey there.”

      Marie Lueder is in their second season portraying masculinities through her brand LUEDER. Throughout the difficulties of the past year, LUEDER took the opportunity to reflect on the essence of the brand’s vision and her desire to transform to and act on the values she feels need representation in her practice shaped through the participation in Cambridge University’s accelerator programme for sustainable leadership. Equipped with new ways of thinking, LUEDER returns presenting a way of designing through conversation with her models and collaborators. For Marie Lueder as a creator and artist, working with the customer directly means a completely new research tool. It supports her desire to care for and improve by creating a bespoke garment for an individual’s mindset. Lueder found that remnants of working as a tailor at the Hamburg State Opera informed this need for emotional connection to create a customised piece. Now that we feel so (dis)connected, struggling to understand the present, it is Lueder's wish to improve on this through the sensorial experience of wearing and wishing and fictionalising the world of LUEDER. She invites the wearer to the past, the present and a positive outlook of a future through the dream-wake state she has collectively developed. Working with multiple designers and artists to develop interactive experiences to nurture the senses. The experience of workshopping LUEDER pieces with Marie allows one to desire and create a missed experience. The wish is to represent the aura of a retail space where a buyer would physically enter to be activated and thus activate the space as well as the audience which is visiting the performance. The activation work here as future talismans, automated helper to serve the performance of the wearer and buyer, and further the concept of a mental and physical armour.

      luederluederlueder.com

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      1. Datum und Zeit

        6.10.2021, 15:15–Open End iCal

      2. Veranstaltet durch

        Hochschule für Gestaltung und Kunst BaselInstitut Zeitgemässe Design Praxis

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      Anmeldung nicht erforderlich

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      Institute Digital Communication Environments (IDCE)

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      Institute Digital Communication Environments (IDCE)
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      Freilager-Platz 1

      4142 Münchenstein b. Basel

      Telefon+41 61 228 41 11

      E-Mailinfo.idce.hgk@fhnw.ch

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