Zu Hauptinhalt springenZur Suche springenZu Hauptnavigation springenZu Footer springen
Logo der Fachhochschule Nordwestschweiz
Studium
Weiterbildung
Forschung und Dienstleistungen
Internationales
Die FHNW
DeEn
Standorte und KontaktBibliothek FHNWKarriere an der FHNWMedien
Logo der Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Studium
  • Weiterbildung
  • Forschung und Dienstleistungen
  • Internationales
  • Die FHNW
DeEn
Standorte und KontaktBibliothek FHNWKarriere an der FHNWMedien
Gestaltun...
Forschung & Entwicklung Hochschule für G...
Forschungsprojekte des Institute Arts...
The Smell of Sw...

The Smell of Switzerland

A transdisciplinary Travel of Concepts commenting on Othering and sensing of Communities through Smell

Smells have the unique ability to intervene in human experiences. Unlike light and sound, which are based on waves, smell is bound to physical particles that, to be perceived, must literally penetrate the human brain. These particles can immediately associate with emotions and memories in the limbic system. The immediacy and forcefulness of smell makes odor a powerful tool for social organization. For most animals smell is their first means of communication. Odor can be either alluring or repelling, significantly impacting our interpersonal compatibility.

Projektdaten

Laufzeit: ongoing
Finanzierung: Initialisierungsprojekt HGK, Schweizer Nationalfonds (Spark-Beitrag)
Verantwortliche: Prof. Dr. Dorothée King

Zusammenarbeit in Forschung und Dienstleistungen

Gestaltung und Kunst
Forschung IADE
hgk_iade_forschung_projekt

Dreispitz Basel / Münchenstein

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW

Freilager-Platz 1

4142 Münchenstein b. Basel

Telefon+41 61 228 44 00

E-Mailinfo.hgk@fhnw.ch

Angebot

  • Studium
  • Weiterbildung
  • Forschung & Dienstleistungen

Über die FHNW

  • Hochschulen
  • Organisation
  • Leitung
  • Facts and Figures

Hinweise

  • Datenschutz
  • Accessibility
  • Impressum

Support & Intranet

  • IT Support
  • Login Inside-FHNW

Member of: